Webinaires «ST eTraining Day»

Découvrez tous les webinaires du «ST eTraining Day» du 5 mai 2021, présentés par nos équipes de spécialistes. Chaque webinaire est décrit dans la langue dans laquelle il se déroulera. Il n’est pas nécessaire de s’inscrire aux webinaires individuels.

  • ​01. Communicating excellence in sustainability.

    Swisstainable is the unique Swiss approach to sustainability: a more mindful, authentic and intimate travel experience.

Details

Our planet is in transition. A changing environment asks for new ways of travel; a fresh perspective on sustainable tourism. With Swisstainable we’re launching a long-term approach to communicate sustainability in Swiss tourism: Fully integrated, across all seasons (Summer, Winter, Cities, Business Events and Accomodations), channels and markets. In this introduction, we’ll give you a brief overview of how we’ll tell the story of Swisstainable in a 3-year-plan. Learn more about how we communicate Swisstainable to our ever changing, ever more curious guests, and how we want to use the Experience Shop to ensure the bookability of suitable offers as part of a pilot project.

Webinar Key Learnings

  • Strategic framework
  • Tone of voice
  • Storytelling approach
  • Campaign architecture
  • Experience shop

Target group

  • Regions
  • Destinations
  • Touristic key partners

Speakers

  • Daniela Chiani,
    Project Manager Summer Marketing
  • Florian Rötheli,
    Marketing Manager Winter
  • Luca Giordani,
    Project Manager Product Development
  • ​02. Interacting with visitors from Japan.

    Insights into cultural differences and similarities.

Details

The assertion «But Japan is different…» is commonly heard, but what truth does it hold? What cultural characteristics do our Japanese visitors and business partners share? What are the do’s and don’ts? Tips and background information from the market.

Webinar Key Learnings

  • Do’s and don’ts when meeting
  • Working with people from foreign cultures
  • Why advertising in Japan is still text-heavy
  • Why the country is not as digital as is assumedWhy the Japanese know everything about their holiday destination
  • How to conduct successful meetings in Japan

Target group

  • Service suppliers
  • Destinations
  • Hotels
  • Stakeholders in the market

Speaker

  • Sara Roloff,
    Head of ST Japan

Related Webinars

  • 12. Gestione degli ospiti provenienti dal Giappone.
    10:00 – 10:30
  • ​03. Webinar on the Australian/NZ market.

    Everything you need to know about the Australian / NZ market.

Details

What are the opportunities for Swiss tourism suppliers in Australia and New Zealand? What are the most important touristic players Down Under? How does Australia tackle the global pandemic and how does the travel industry react to it? Why do Australians love travelling in Switzerland? What activities are planned by ST Australia/NZ? Followed by a Q&A session at the end.

Webinar Key Learnings

  • Opportunities in the Australian/New Zealand market for tourism suppliers
  • Overview market Australia/New Zealand and current travel trends
  • Activities planned for 2021 and 2022

Target group

  • Destinations
  • Service suppliers
  • Stakeholders in the market

Speaker

  • Livio Goetz,
    Head of ST Australia/NZ

  • ​04. Umgang mit Gästen aus Indien.

    Einblicke in kulturelle Unterschiede und Gemeinsamkeiten.

Details

Der Umgang mit Gästen aus Indien und was sich in der Welt der Tour Operators im letzten Jahr verändert hat. Einblicke in kulturelle Unterschiede und Gemeinsamkeiten in einem Land von der Grösse eines Kontinents: Was zeichnet indische Gäste aus, welche Bedeutung haben Familienreisen für den indischen FIT-Reisenden? Wonach suchen sie, wenn sie reisen? Was wird sich an ihren Bedürfnissen in der Post-Covid-Ära ändern? Was beeinflusst sie bei der Entscheidung für ein Reiseziel und Attraktionen?

Webinar Kerninhalte

  • Umgang mit interkulturellen Herausforderungen
  • Kulturelle Werte und Regeln
  • Kommunikation und Kultur
  • Eigenheiten des FIT-Touristen aus verschiedenen Teilen Indiens in Indien in der Post-Covid-Ära-Welt
  • Überblick Reiseveranstalter in Indien in der Post-Covid-Ära

Zielgruppe

  • Leistungsträger
  • Destinationen
  • Hotels
  • Markt-Interessierte

Referent

  • Misha Gambetta,
    Head of ST India

Ähnliche Webinare

  • ​09. Comportement à adopter avec les hôtes indiens.
    10:00 – 10:30
  • 36. Gestione degli ospiti provenienti dall’India.
    14:00 – 14:30
  • ​05. Webinar marché Chine.

    Tout ce que vous devez savoir sur le marché Chine.

Détails

Quelles sont les opportunités pour le tourisme suisse en Chine ? Ce qui fonctionne ? Quels sont les acteurs les plus importants ? Quel est le rôle des différents multiplicateurs (médias, médias sociaux, industrie du voyage, promotion, etc.)? Ce que les Chinois aiment dans notre pays ? Quelles sont les activités prévues par ST Chine ? Et bien sûr, suffisamment de temps pour les questions.

Eléments clés du webinar

  • Opportunités sur le marché Chine pour les prestataires touristiques
  • Aperçu du marché Chine
  • Activités prévues pour 2021 et 2022

Groupe ciblé

  • Destinations
  • Prestataires
  • Acteurs intéressés par le marché

Orateur

  • Batiste Pilet,
    District Manager North China

Webinars associés

  • 21. Markt Webinar China.
    11:00 – 11:45
  • ​06. Markt Webinar Deutschland.

    Alles, was Sie zum Quellmarkt Deutschland wissen müssen.

Details

Was sind die Chancen für die touristische Schweiz in Deutschland? Was funktioniert? Welches sind die wichtigsten Player? Welche Rolle spielen die unterschiedlichen Multiplikatoren (Medien, Social Media, Reisebranche, Promotion etc.)? Was lieben die Deutschen an unserem Land? Welche Aktivitäten sind von ST Deutschland geplant? Natürlich bleibt auch genügend Zeit für Fragen.

Webinar Kerninhalte

  • Chancen im Markt Deutschland für touristische Anbieter
  • Überblick Markt Deutschland
  • Geplante Aktivitäten für 2021 und 2022

Zielgruppe

  • Destinationen
  • Leistungsträger
  • Markt-Interessierte

Referent/innen

  • Jörg Peter Krebs,
    Head of Market Group CEME
  • Thomas Vetsch,
    District Manager Northern Germany, Berlin & former East Germany
  • Evelyn Lafone-Meier,
    District Manager Bayern & Baden-Württemberg
  • Peter Schmidtchen,
    Marketing Manager Germany
  • ​07. Data Storytelling.

    Making better use of data for communication: the art of making numbers talk.

Details

Data journalism is growing rapidly. In connection with the development of online platforms, it has become the decisive competitive advantage of media companies. If you want to be heard in the media, you need to be able to enrich your communication with data and practice data storytelling.

Webinar Key Learnings

  • Overview of the current state and needs of «data journalism»
  • Tourism data of interest
  • Preparing data and making it available
  • Examples of data storytelling

Target group

  • Media specialists from destinations
  • Media specialists from service providers

Speaker

  • Véronique Kanel,
    Deputy Head of Corporate Communications & Media Spokesperson

Related Webinars

  • 15. Data Storytelling. (FR)
    10:00 – 10:45
  • ​08. Fokus Gästeerlebnis.

    Der Wert des Erlebten überholt den des Materiellen. Wie entwickeln wir Produkte, die ein Reisebegehren für die Schweiz auslösen?

Details

Im ersten Teil klären wir die Frage, wie ST die Produktentwicklung lebt und welche Ziele wir damit verfolgen. Im zweiten Teil wollen wir im Dialog mit möglichst vielen Produktentwickler/innen gemeinsam herausfinden, wie wir uns künftig optimaler vernetzen können.

Webinar Kerninhalte

  • Produktentwicklungsprozess von ST
  • Vernetzung der Produktentwickler/innen
  • Tipps & Tricks

Zielgruppe

  • Produktentwickler/innen

Referentinnen

  • Maria Sägesser,
    Head of Product Development & Innovation
  • Rahel Ammon,
    Project Manager Product Development

Ähnliche Webinare

  • 23. Accent sur l’expérience des hôtes.
    11:00 – 11:50