Webinare «ST eTraining Day»
Entdecken Sie alle Webinare des ST eTraining Day vom 5. Mai 2021, präsentiert von unserer erfahrenen Belegschaft. Die Webinare sind jeweils in der Durchführungssprache beschrieben. Eine Registrierung für die einzelnen Webinare ist nicht erforderlich.
Details
Sustainability should give Swiss tourism a competitive edge and add genuine value for visitors. That is why ST has launched a new sustainability strategy: Swisstainable. One element of the strategy is a sustainability programme in which all tourism service suppliers can participate. Become part of Swisstainable and be awarded the Swisstainable emblem.
Webinar Key Learnings
- Sustainability in tourism as a competitive advantage
- Combining Switzerland’s tourism strengths with sustainable tourism
- Leveraging these strengths with Swisstainable
Target group
- Service suppliers
- Destinations
- Associations
Speakers
- Samuel Wille,
Interim Head of Business Development - Helena Videtic,
Sustainability Manager
Details
Since October 2018 ST is promoting Switzerland actively as a wedding destination. We learned a lot about this industry and are able to give you concrete suggestions on how to get business in the near future and how to position your destination, hotels and venues.
Webinar Key Learnings
- Main promotional channels for weddings
- Wedding vendors and suppliers: how to reach decision makers
- Cultural differences when promoting weddings
Target group
- Hotels
- Locations
- Destinations
Speakers
- Guendalina Rampazzi,
Product Manager Destination Weddings - Natalie Horn,
Project Manager Meetings & Social Media - Divine Bonga,
Media Relations Manager Eastern USA
Details
Gain insights into this promising market segment and learn how tourism partners can tap this potential. Based on the current ST campaign, we report on our experiences in the target markets.
Webinar Key Learnings
- Market environment
- Requirements for providers
- Entry opportunities
Target group
- Destinations
- Hotels (4–5 stars)
- Luxury apartment rentals
Speaker
- Mark Wettstein,
Director Health Tourism
Details
Einführung, Tipps und News zu den Dashboards von ST, die allen Mitgliedern frei zur Verfügung stehen – Statistiken zur Beherbergung, Covid-19 und viele mehr.
Webinar Kerninhalte
- Einführung ins Management Information System (MIS)
- Wie das MIS genutzt werden kann
- Neuerungen und Ausblick
Zielgruppe
- Manager
- Marketing Fachleute
- Interessierte an Data Analytics
Referent
- Christian Dernbach,
Senior Manager Market Research
Details
Social Media-Kommunikation verändert sich rasend schnell. Mit TikTok und Instagram Reels sind neue Formate entstanden mit spezifischen Anforderungen. In diesem «hands-on Training» wird aufgezeigt, wie diese neuen Möglichkeiten genutzt werden können und Tipps und Tricks vermittelt.
Webinar Kerninhalte
- Verständnis für neue Plattformen
- Short-Story-Storytelling
- Praxisübung
- Tipps & Tricks
Zielgruppe
- Digital Marketing Manager
- Social Media Manager
- Content Producer
- Niveau: Einsteiger/wenig Erfahrung
Referentin
- Maria Wetzel,
Project Manager Social Media
Détails
Quelles sont les opportunités pour le tourisme suisse en France ? Ce qui fonctionne ? Quels sont les acteurs les plus importants ? Quel est le rôle des différents multiplicateurs (médias, médias sociaux, industrie du voyage, promotion, etc.)? Ce que les Français aiment dans notre pays ? Quelles sont les activités prévues par ST France ? Et bien sûr, suffisamment de temps pour les questions.
Eléments clés du webinar
- Opportunités sur le marché français pour les prestataires touristiques
- Aperçu du marché français
- Activités prévues pour 2021 et 2022
Groupe ciblé
- Destinations
- Prestataires
- Acteurs intéressés par le marché
Orateur
- Gilles Dind,
Head of Market Group Europe West
Webinars associés
- 38. Webinar on the French market.
14:00 – 14:45
Détails
Quelles sont les opportunités pour la Suisse touristique en Belgique, aux Pays-Bas et au Luxembourg ? Qu’est-ce qui fonctionne ? En quoi les marchés diffèrent-ils ? Quels sont les acteurs les plus importants ? Quel est le rôle des différents multiplicateurs ? Qu’est-ce que les Néerlandais, les Belges et les Luxembourgeois aiment dans notre pays ? Quelles sont les activités prévues par ST BeNeLux ?
Eléments clés du webinar
- Opportunités sur le marché BeNeLux pour les prestataires touristiques
- Aperçu du marché BeNeLux
- Activités prévues pour 2021 et 2022
Groupe ciblé
- Destinations
- Prestataires
- Acteurs intéressés par le marché
Orateur
- Armando Troncana,
Head of ST BeNeLux
Webinars associés
- 30. Markt Webinar BeNeLux.
13:00 – 13:45 - 45. Webinar sul mercato del BeNeLux.
15:00 – 15:45
Details
What are the opportunities for Swiss tourism in the USA and Canada? What works? Who are the key players? What is the role of the different channels (media, social media, travel industry, promotions, etc.)? What do North Americans love about our country? What activities does ST North America have planned? And of course plenty of time for questions.
Webinar Key Learnings
- Changes in the trade and media landscape of North America
- Opportunities for tourism service suppliers in the North American market
- Overview of the North American market
- Planned activities for 2021 and 2022
Target group
- Destinations
- Service suppliers
- Stakeholders in the market
Speakers
- Claudio Zemp,
Head of Market Group Americas - Pascal Prinz,
Head of ST Canada