Webinare «ST eTraining Day»

Entdecken Sie alle Webinare des ST eTraining Day vom 5. Mai 2021, präsentiert von unserer erfahrenen Belegschaft. Die Webinare sind jeweils in der Durchführungssprache beschrieben. Eine Registrierung für die einzelnen Webinare ist nicht erforderlich.

  • ​32. MIS Business Events Dashboard (MICE).

    How do I integrate my destination/hotel’s data and get access to the evaluations?

Details

The new interactive Business Events Dashboard within ST’s Management Information System (MIS) interactively illustrates data on past and future business events by market, industry and segment. Currently, these are business events in which the specialists from the Switzerland Convention & Incentive Bureau (SCIB) were involved. It would also be possible to expand this to include data from hotels and convention centres in individual destinations. This would allow destinations to gain deeper insights into the importance of business events and provide a basis for strategic decision-making.

Webinar Key Learnings

  • Using the new MIS dashboard for business events (MICE)
  • Future possibilities to integrate your own data
  • Creating the basis for future strategic decisions

Target group

  • SCIB partners and their service suppliers
  • Destinations
  • Regions
  • Convention centres
  • Hotels
  • Locations
  • DMCs
  • Anyone interested in business events

Speaker

  • Christian Dernbach,
    Senior Manager Market Research
  • Barbra Albrecht,
    Head of Switzerland Convention & Incentive Bureau (SCIB)

  • ​33. Vermarkten Sie Ihre Unterkunft mit Schweiz Tourismus.

    Das neue Leistungspaket für Kooperationspartner ab 2022: Alle Neuerungen auf einen Blick.

Details

Wie stärkt eine Kooperation mit ST meinen Betrieb und was für neue Programme stehen zur Auswahl? Wir zeigen Ihnen auf, wie Sie Ihre Unterkunft national und international positionieren können und welche Neuerungen im Jahr 2022 auf Sie warten. Neben Produkterneuerungen stehen Ihnen spannende neue Plattformen zur Verfügung.

Webinar Kerninhalte

  • Einordnung Unterkunftskampagnen in Hauptkampagnen und Märkte-Aktivitäten
  • Neue Kampagnenschwerpunkte und Teilnahmemöglichkeiten
  • Neues Leistungspaket ab 2022 im Überblick

Zielgruppe

  • Hotels
  • Destinationen

Referentin

  • Christine Peter,
    Project Manager Accommodation Marketing
  • Annika Grünig,
    Manager Accommodation & Gastronomy Marketing
  • Urs Michel,
    Marketing Manager UK/Ireland

Ähnliche Webinare

  • 24. Commercialisez votre hébergement avec ST.
    13:00 – 13:30
  • ​34. Multichannel Storytelling.

    Gezielt für Social-Kanäle planen und fokussiert produzieren.

Details

Produktionsplanung für Multichannel Storytelling. Mit einer konzentrierten Vorproduktionsphase die Drehtage effizienter strukturieren und die Postproduktion verkürzen.

Webinar Kerninhalte

  • Konzentration auf Geschichten der SoMe Kanäle
  • Drehtag-Planung (fast) ohne Zufälle
  • Abschluss von effizientem Content

Zielgruppe

  • Marketing-Fachleute
  • Content Producer

Referent/innen

  • Pascal Bloch,
    Visual Concept Manager
  • Charlotte Salewski,
    Digital Marketing Manager
  • Christoph Zwaan,
    Content & Media Manager

  • ​35. ST Medienarbeit mit Partner.

    Was tut ST, und wie können sich Partner am besten einbringen?

Details

ST betreibt schweizweit (und global) intensive Medienarbeit. Diese kann verstärkt und genutzt werden in den Destinationen. Dazu muss man verstehen, was ST tut, und wo es Schnitt- und Andockstellen für Partner gibt und wie die Zusammenarbeit optimiert werden kann.

Webinar Kerninhalte

  • ST Medienarbeit
  • Möglichkeiten und Grenzen der ST Medienarbeit
  • Möglichkeiten für Partner, sich in die ST Medienarbeit einzubringen und diese selber zu nutzen

Zielgruppe

  • Medienspezialisten von Destinationen
  • Medienspezialisten von Leistungsträgern

Referent/innen

  • Aude Cometta,
    Project Manager Media
  • André Aschwanden,
    Project Manager Corporate Communications & Media Spokesperson

Ähnliche Webinare

  • 26. Travail médiatique de ST avec les partenaires.
    13:00 – 13:30
  • ​36. Gestione degli ospiti provenienti dall’India.

    Gestione degli ospiti e dei partner commerciali provenienti dall’India.

Dettagli

La gestione degli ospiti provenienti dall’India e quello che è cambiato nel mondo dei tour operator nell’ultimo anno. Uno sguardo alle differenze e alle somiglianze culturali di un Paese grande quanto un continente: cosa contraddistingue gli ospiti indiani, quale significato hanno i viaggi in famiglia per i turisti FIT provenienti dall’India? Cosa cercano quando viaggiano? Come cambieranno le loro esigenze nell’era post-COVID? Cosa li spinge a scegliere una destinazione e determinate attrazioni?

Contenuti principali del webinar

  • Gestione delle sfide interculturali
  • Valori culturali e regole
  • Comunicazione e cultura
  • Peculiarità del turista FIT proveniente da diverse parti dell’India in India nel mondo dell’era post-COVID
  • Panoramica degli operatori turistici in India nell’era post-COVID

Gruppo target

  • Produttori di servizi
  • Destinazioni
  • Hotel
  • Operatori interessati al mercato

Oratore

  • Misha Gambetta,
    Head of ST India

Webinari correlati

  • 04. Umgang mit Gästen aus Indien.
    09:00 – 09:30
  • 09. Comportement à adopter avec les hôtes indiens.
    10:00 – 10:30
  • ​37. Good times, bad times.

    How do I talk to my community?

Details

Community management is the basis for and driver behind all social media activities. This hands-on training shows what successful community management entails. Especially when times are tough.

Webinar Key Learnings

  • Community Building
  • Community Management
  • Crisis communication

Target group

  • Social Media Manager
  • Community Manager

Speaker

  • Marie Jaquet,
    Community Manager

Related Webinars

  • 44. Les bons et les mauvais moments.
    15:00 – 15:45
  • ​38. Webinar on the French market.

    All you need to know about the French market.

Details

What are the opportunities for Swiss tourism in France? What works? Who are the key players? What is the role of the different channels (media, social media, travel industry, promotions, etc.)? What do the French like about our country? What activities does ST France have planned? And of course, plenty of time for questions.

Webinar Key Learnings

  • Opportunities for tourism service suppliers in the French market
  • Overview of the French market
  • Activities planned for 2021 and 2022

Target group

  • Destinations
  • Service suppliers
  • Stakeholders in the market

Speaker

  • Gilles Dind,
    Head of Market Group Europe West

Related Webinars

  • 53. Webinar marché France.
    16:00 – 16:45
  • ​39. Webinar marché Brésil.

    Tout ce que vous devez savoir sur le marché Brésil.

Détails

Quelles sont les opportunités de la Suisse touristique au Brésil ? Qu’est-ce qui fonctionne ? En quoi ce marché diffère-t-il ? Quels sont les acteurs les plus importants ? Quel est le rôle des différents multiplicateurs? Qu’est-ce que les Brésiliens aiment dans notre pays ? Quelles sont les activités marketing prévues par ST Brésil ?

Eléments clés du webinar

  • Opportunités du marché brésilien pour les prestataires touristiques

Groupe ciblé

  • Destinations
  • Prestataires
  • Acteurs intéressés par le marché

Orateur

  • Fabien Clerc,
    Head of ST Brazil

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  • 47. Webinar on the Brazil market.
    15:00 – 15:45